Wanneer tijdelijk duurzaam wordt... - POP Solutions
POP Solution, Your Sales & Communication SolutionPOP Factory, Your Display Production Solution


Wanneer tijdelijk duurzaam wordt…

nike-pop-up-special-nba-all-star-game-1-870x400Gelanceerd een tiental jaar geleden, de pop-up stores zijn een omnisbaar marketingmiddel geworden.
Van guerilla-acties tot verrassende effecten, het is een fundamenteel wapen geworden in klantenbinding.

Ja, we houden van tijdelijk. Van speed dating tot snapchat, het zijn oplossingen die de helden van “Mission: Impossible” graag hadden willen hebben. We zijn gek op directe en permanente toegang. En internet heeft ons verleidt. Zo veel verleidingen. Waarom zouden we trouw blijven aan een merk wanneer ze allemaal maar één klik verwijderd zijn? In het licht van deze vaststellingen, is het enorme succes van pop-up stores echt geen verrassing. Het is immers het perfecte voorbeeld van wat we zijn geworden. Aanvankelijk was de tijdelijke winkel maar een reactie op e-commerce, om zijn zwakste punt aan te vallen:
de koopervaring. Vandaag is het een fundamenteel wapen van moderne marketing geworden voor iedereen.
• Een diepe indruk maken: grote merken maken gebruik van pop-up stores om consumenten te imponeren. Zoals die reuze schoendoos in het midden van Manhattan om een nieuwe app van Nike te introduceren.
• Een band leggen: deze tijdelijke winkels zijn ook een ongelofelijk instrument om de klant de wereld van een merk te laten binnenlopen als deze niet veel winkels op eigen naam heeft, zoals de “Chambers of the Curious” geopend vorig jaar in de Pharmacie Anglaise in Brussel door Hendricks voor gins te promoten.
• Toegang krijgen tot nieuwe markten: iedereen heeft al de kleine pop-up stores gezien in de gangen van metrostations. Geen sprake hier van koopervaring , gewoon een zoektocht naar nieuwe klanten. Om zijn aankomst in de binnenstad met contactpunten klaar te maken heeft Ikea een “bed and breakfast café” geopend in het hartje van Londen, waar iedereen de bedden kon testen terwijl ze van een ontbijt genoten. En – de wereld op zijn kop – Amazon gebruikt pop-ups om een idee van fysieke boekhandels te testen…

Leave a Reply

*

captcha *