BRITA haalt POS-materiaal door de filter van POP Solutions

BRITA is erin geslaagd kraantjeswater op een ongeziene manier op te waarderen, en dus wou het merk hetzelfde doen met de communicatie op de winkelvloer in zijn verkooppunten. Het doel: meer duidelijkheid brengen in een verrassend uitgebreid productgamma. En daar helpt POP uiteraard met plezier bij …

Consumenten hebben nu een veel duidelijker beeld van het gamma en worden beter begeleid

BRITA is zoveel meer dan alleen de bekende waterfilterkannen. Het merk produceert ook de bijpassende filterpatronen, waterfilterflessen en filters voor hierin. Kortom: een breed productaanbod waar de consument niet altijd even eenvoudig zijn weg in vindt.

Om het gamma in de kijker te zetten, beter te structureren en de winkelervaring van de consument te vereenvoudigen, was BRITA op zoek naar een aantal slimme oplossingen voor de inrichting van de rekken bij Hyper Carrefour in België. POP bracht die oplossingen met plezier aan, en dat binnen de zes maanden inclusief plaatsing.

Kristalhelder POS-materiaal

“We brainstormden samen met BRITA over alle mogelijke oplossingen,” legt Ophélie Borlée, Account Manager bij POP, uit. “Uiteindelijk stelden we een 3D voor die volledig afgestemd was op de situatie in de Carrefourwinkels én de opgelegde beperkingen voor productie.”

De voorgestelde oplossingen omvatten onder meer:

  • Een duidelijker en zichtbaarder logo
  • Een betere segmentering dankzij de invoering van kleurcodes en pictogrammen voor elk subtype product in het gamma
  • Een betere positionering van de producten in functie van het logische aankoopgedrag van de consument
  • En nog veel meer …

“Consumenten hebben nu een veel duidelijker beeld van het gamma en worden beter begeleid, waardoor ze sneller de producten vinden die ze nodig hebben en waarnaar ze op zoek zijn,” aldus Tiffany Vanlerberghe, Trade & Shopper Marketing Manager Benelux bij BRITA. “Zo staan de demokannen bijvoorbeeld goed in de kijker bovenaan het meubel omdat ze voor BRITA hét sleutelproduct binnen het gamma zijn. Door hun positie op ooghoogte vallen ze nu meer en beter op voor spontane aankopen en wekken ze ook de nieuwsgierigheid van nieuwe gebruikers. De filterpatronen zijn eerder herhalingsaankopen en kregen een plekje onderin het schap. Ze werden zo gerangschikt dat consumenten snel en eenvoudig de juiste bijpassende filters terugvinden.”

De voor/na-foto’s spreken voor zich…

Duurzame verandering

Voor de nieuwe winkelinrichting ontwikkelde POP heel wat POS-materiaal in het Nederlands en het Frans, waaronder:

  • 3 wobblers
  • 10 schapstoppers
  • 9 productfiches
  • Segmentatiestroken
  • Scheidingswanden
  • Glorifiers en topkaarten

Alle items werden ontwikkeld volgens de multimateriaalaanpak die POP zo eigen is, en dat allemaal met duurzame oplossingen die volledig in lijn liggen met het duurzame BRITA dna.

Een verfrissende aanpak op maat

POP Solutions is vandaag de absolute marktleider in POS-materiaal voor de retailsector, en dat is onder meer te danken aan de unieke ‘one-stop shop’ en ‘peace of mind’-benadering van het bedrijf. POP garandeert merken en retailers een complete dienstverlening van A tot Z, met onder meer een eigen ontwerp- en productieafdeling én een in-house drukkerij onder hetzelfde dak. Bovendien beschikt POP over heel wat exclusieve rechten op unieke technologieën zoals de innovatieve StackaWraps-technologie.

“Al van bij de briefing nam POP de verantwoordelijkheid voor het volledige project op zich,” aldus Tiffany Vanlerberghe, Trade en Shopper Marketing Manager Benelux bij BRITA. “Ze vertaalden onze doelstellingen in creatieve en effectieve oplossingen op het gebied van verkoopsoptimalisatie. Van creatie en productie tot plaatsing in de winkel: we konden rekenen op één partner die alles onder één dak afhandelde voor ons.”

Ook profiteren van POS-materiaal dat écht het verschil maakt? Daag ons vandaag nog uit met uw POS-project!