Een Shop-In-The-Shop van bijna 30 m2 voor Carrefour en Rowenta

Op 14 januari openden Rowenta en Carrefour België in de hypermarkt van Oudergem hun nieuwe Shop-In-The-Shop: een creatie van POP Solutions die een schot in de roos blijkt te zijn.

Wie door de gangen van de gigantische supermarkt wandelt, kan er niet naast kijken: de Shop-In-The-Shop met de nieuwste snufjes van Rowenta (een merk van de Groep SEB en de nr. 2 op het vlak van stofzuigers) is bijna 30 vierkante meter groot!

De Shop-In-The-Shop werd ontworpen, gebouwd, geïnstalleerd en ingericht door POP Solutions. Hij bestaat uit 8 modulaire meubels waarvoor diverse materialen gebruikt werden (metalen structuur met in-house vervaardigde wandrails, Forex-bekleding voor de merkcommunicatie, vinylvloer met parket- of tegellook, ledverlichting, enz.). “De shop past perfect binnen de algemene restyling van onze hypermarkt”, onderstreept Marie Moens, Category Manager SDA bij Carrefour België. “Niets werd aan het toeval overgelaten: de oppervlakte, de inplanting, de afstand tot de andere afdelingen, de informatie die de shop verstrekt en de manier waarop, …  Er is een reële samenhang tussen de Shop-In-The-Shop, het merk en de afdeling in zijn geheel.”

Producten uit de hogere prijsklasse

Terwijl het Carrefour in hoofdzaak om een betere klantenervaring te doen was, wilde Rowenta vooral een ander cliënteel bereiken. “In deze corner zetten we onze jongste innovaties in de kijker”, vertelt Anne-Sophie Mayence, Verantwoordelijke Category Management Belgium bij de Groep SEB. “Het gaat om producten uit de hogere prijsklasse die je doorgaans niet in een hypermarkt vindt omdat ze een minimum aan presentatie vereisen om mensen tot een aankoop te verleiden. Dankzij de Shop-In-The-Shop van POP Solutions kon dat plots wel.”


“Met onze theatralisatie van de stand wilden we de klant ertoe aanzetten om de gepresenteerde producten ter plaatse uit te proberen”, bevestigt Ophélie Borlée, Account Director bij POP Solutions. “We voegden flatscreens toe om de communicatie over de producten te verbeteren, naast andere elementen voor de didactische ondersteuning zoals productfiches, claims, pictogrammen en QR-codes.”

De flexibiliteit van een One-stop-shop

Wat trok het duo Carrefour-Rowenta over de streep om in zee te gaan met POP Solutions? “Zonder meer de flexibiliteit en de peace of mind”, geven Marie en Anne-Sophie zonder aarzelen toe. “POP beheerde de verschillende aspecten van het project, van het design tot de installatie en zelfs nog meer. Ons productengamma evolueert snel. Je moet dus uiterst flexibel zijn en de corners snel kunnen aanpassen. Bij POP hebben we daar echt alle vertrouwen in. Alles verloopt heel soepel en is vóór de afgesproken deadline klaar. Het is een echte troef om met een One-stop-shop te kunnen werken.”

De kers op de taart: de hele installatie werd door POP geconcipieerd volgens de regels van het eco-ontwerp. Dankzij de modulaire structuur van de meubels kan de Groep SEB ze opnieuw gebruiken voor andere acties en merken. Dit biedt de drie partijen een bijkomende kans om voor een milieubewuste aanpak te kiezen.

Dankzij hun Shop-In-The-Shop zagen Rowenta en Carrefour hun verkoopcijfers de hoogte in gaan. Allebei beschouwen ze het concept inmiddels als een best practice op Europees niveau. Wordt het dat ook voor u?
Neem met ons contact op en we concipiëren ook uw toekomstige Shop-In-The-Shop!