Dankzij POP testen consumenten Fllow van Paingone nu eenvoudig in de winkel

Om consumenten in staat te stellen Fllow – het nieuwe medische hulpmiddel van Paingone – op een comfortabele manier te testen in de winkel, ontwikkelde POP onder meer 250 volledig circulaire demozones.

Migraine, rugpijn, pijn aan de knieën, handen of schouders, … Paingone is al 20 jaar lang dé referentie in het verzachten van pijn zonder geneesmiddelen. Het assortiment van het merk bestaat uit vier verbruiksartikelen en zeven producten, waaronder de gloednieuwe Fllow.

Fllow werd speciaal ontwikkeld om verlichting te bieden bij zware en pijnlijke benen. Voor de lancering van het product was Paingone op zoek naar twee POS-oplossingen. Eén oplossing moest het toestel en de medische voordelen promoten en consumenten in staat stellen het product op een comfortabele manier uit te proberen. Een tweede POS-oplossing moest het volledige gamma gezondheidsproducten van het merk in de kijker zetten bij retailers in België, Frankrijk en Nederland – inclusief ruimte voor voorraad. In totaal ontwikkelde én produceerde POP 254 demozones, 190 permanente displays en 1.000 totems.

De drie uitdagingen van Paingone

Om aan de vraag van Paingone te kunnen voldoen, moest POP rekening houden met drie verschillende uitdagingen:

  • De timing: al het POS-materiaal moest klaar zijn voor de lancering van de nationale tv-campagne. De volledige bestelling werd in vier weken tijd geproduceerd en geleverd.
  • Het aantal te promoten producten: in totaal moest de permanente display elf productreferenties bevatten en moest er ruimte worden voorzien voor een voldoende grote voorraad van elk product.
  • De hoogte: de displays mochten niet meer dan 1,40 meter hoog zijn.

Om aan deze drievoudige uitdaging te voldoen, liet POP zich van zijn meest flexibele en creatieve kant zien. Vooral dat laatste was voor Paingone een doorslaggevend element: “We vonden het belangrijk dat het meubilair en de demozones zich op een creatieve manier zouden onderscheiden,” aldus William Delloye, Brand Manager bij Distrinnov International, de verdeler van Paingone. “Het prototype dat POP voorstelde viel al snel in de smaak bij onze retailpartners, en dus konden we erg snel schakelen. Bovendien zorgde de geografische nabijheid van POP voor een nog vereenvoudigd proces en een snelle en kwalitatieve afhandeling. Dankzij het fantastische werk van de teams van zowel POP als Paingone is de samenwerking enorm vlot verlopen.”

De oplossingen van POP voor Paingone

1. Een wereldwijd multimateriaalaanbod

In de basisstructuur van zowel de demozones als het meubilair staat metaal centraal. De metalen creaties maken deel uit van de circulaire aanpak van POP die focust op het aanbieden van permanent POS-materiaal met een kleine ecologische voetafdruk. De basisstructuur werd uitgebreid met plexi voor de presentatie van de producten, en met Forex voor de communicatiepanelen. De automatische totems werden ontwikkeld in karton.

2. Een unieke one-stop-shop aanpak


Alle fasen van de productie – van ontwerp tot 3D-model, prototype en fabricage – gebeurden op één plaats. POP zorgde bovendien ook voor de levering van al het POS-materiaal aan Distrinnov International, die het vervolgens verder verdeelde naar de verschillende retailpartners. Dankzij deze unieke one-stop-shop aanpak kan POP vertragingen voorkomen, het aantal tussenpersonen beperken en communicatieproblemen in de kiem smoren. Een ‘peace of mind’-effect dat Paingone enorm kon appreciëren.

3. Een uitgebreide lokale productie


Dankzij meer dan 15.000 m2 aan werkplaatsen en een digitale drukkerij in Nijvel kan POP productie- en levertermijnen kort houden en lokaal geproduceerd materiaal aanbieden. Bye bye, bestellingen aan de andere kant van de wereld!

“In onze samenwerking met POP stonden flexibiliteit, wendbaarheid en creativiteit centraal,” besluit William Delloye. “Als ik POP een score zou moeten geven, zou het een mooie 8/10 zijn.”

Neem contact op!