Pepsico en POP lanceren Rockstar in 3D

De innovatieveStackaWraps 3D-technologie was een succes voor de lancering van de nieuwe energiedrank van Pepsico.

Pepsico lance Rockstar

Displays in karton om een nieuw product te lanceren? Zeker, maar dan gaan we bij POP Solutions graag nog iets verder. Toen HH Global France een beroep deed op POP voor de Franse lancering van Rockstar, de nieuwe energiedrank van retailgigant Pepsico, zag Account Manager Nicolas Jussy zijn kans om een unieke innovatie voor te stellen.

“Een uitzonderlijke lancering vraagt om uitzonderlijk POS-materiaal,” aldus Nicolas. “Daarom stelden we een display in karton voor, voorzien van hyperrealistische elementen in 3D. De gepatenteerde, innovatieve en circulaire techniek die we hiervoor gebruiken, heet StackaWraps. POP bezit de exclusieve rechten voor de techniek in België én een licentie voor Frankrijk, Nederland en Duitsland.”

Circulair POS-materiaal in 3D

Voor deze unieke displays werkte POP de blikjes van Rockstar uit in drie dimensies – volledig in 100% FSC-karton. En dat allemaal op basis van eenvoudige 2D-beelden.

“Het resultaat is hyperrealistisch en verbluffend,” reageert Alexandre Rimbault, Senior Account Manager bij HH Global. “Het wauw-effect dat POP beloofd had is duidelijk aanwezig, en dat op een meer duurzame en ecologisch verantwoorde manier dan bij plastic vaccuum molding.”

De innovatieve StackaWraps-techniek maakt het mogelijk plastic volledig weg te laten. Zo draagt StackaWraps bij aan een circulaire aanpak voor de productie van POS-materiaal met een lage milieu-impact. Bovendien hebben alle displays een uitzonderlijke levensduur van meer dan 6 maanden.

3 bijkomende voordelen van StackaWraps

Naast een uitzonderlijk wauw-effect dankzij de innovatieve 3D-techniek biedt StackaWraps nog drie unieke aanvullende voordelen:

  • er is geen mal nodig (wat kosten bespaart),
  • het materiaal kan plano worden bezorgd (wat het transport vergemakkelijkt) en
  • het materiaal kan snel worden geproduceerd en 100% op maat worden gemaakt.

“Een ander voordeel dat terugkomt in alle producten en services van POP is wat wij het ‘peace of mind’-effect van onze one-stop shop-benadering noemen,” vertelt Nicolas Jussy. “Van creatie tot plano bezorging over 3D, prototypes, productie en zelfs montage ter plaatse: wij zorgen voor alles.”

Voor de nieuwe energiedrank Rockstar ontwikkelde POP met StackaWraps een heel universum van elementen in 3D-karton. Benieuwd wat StackaWraps voor uw product kan betekenen?

Neem snel contact met ons op voor uw eigen 3D-project!