POS-gids: uw project lanceren in 5 stappen

 Klaar om uw POS-campagne op te starten? Met onze ‘one-stop shop’-aanpak verzorgen we uw project van A tot Z. Zo bent u gerust!

Uw POS-campagne lanceren in alle rust

Een POS-campagne plannen is geen kwestie van improviseren! Het in de kijker zetten van uw merk en producten in uw verkooppunt vereist een doordachte aanpak voor een maximale impact. POP is expert in het ontwerpen van innovatieve oplossingen op maat. Van het strategisch denkwerk, over de productie tot de distributie, wij staan aan uw zijde tijdens alle projectfasen. Volg onze gids met 5 stappen om uw POS-campagne in alle rust op te starten!

1. Evalueer uw behoeften en de beschikbare middelen

In een eerste stap evalueert u uw behoeften, zodat u duidelijke doelstellingen kunt definiëren. Lanceert u een eenmalige actie voor een nieuw assortiment? Wilt u een specifiek product promoten?

Past uw aanpak in een langetermijnstrategie om uw merkbekendheid en klantentrouw te bevorderen?

In functie van de context van de actie identificeert het team van POP Solutions de nodige middelen voor de uitvoering van uw POS-campagne. Budget, minimale productiehoeveelheden of aantal meertalige versies, wij onderzoeken aandachtig al deze elementen om de rentabiliteit van uw project te garanderen.

Met een one-key partner als gesprekspersoon, die uw dossier behandelt van A tot Z, geniet u van een serene en consistente voorbereiding van uw POS-oplossing. Dat is het ‘peace of mind’-effect van POP!

2. Plaats uw product centraal in uw POS-project

Om uw POS doeltreffend te kunnen voorbereiden, moet uw product centraal staan in het project. Een uitgebreide en nauwkeurige opstelling van de technische fiche is dan ook van essentieel belang.

Wat is de vorm en het gewicht van het product? Wat zijn de afmetingen? Wat zijn de bijzondere kenmerken? Hoeveel artikelen moeten er in een display kunnen?

Een nauwkeurige analyse van al deze gegevens zal ons helpen om u de optimale display aan te reiken die de troeven van uw product maximaliseert en ook rekening houdt met de eventuele beperkingen. Of het nu gaat om meubels, toonbank- of vloerdisplays, digitale middelen of een combinatie van materialen, wij zorgen voor de meest geschikte POS-oplossing.

Dankzij onze ervaring hoeft u zich geen zorgen te maken over de technische aspecten van de verpakking, het transport of de distributie! Met onze vele opties kunt u gerust zijn: plano levering, voormontage, montage ter plaatse, vulling, aan u de keuze!

3. Breng een impactvolle boodschap

Impactvolle visuele communicatie zorgt voor een duidelijke en overtuigende boodschap die bij het doelpubliek binnenkomt. Daarom moet een POS-oplossing gepersonaliseerd zijn en afgestemd op de identiteit en de waarden van uw merk.

Tijdens deze cruciale fase van het creatieve denkwerk moeten een paar belangrijke sleutelvragen worden gesteld. Hoe kunnen we nieuwe klanten werven en zo uw verkoop stimuleren? Welke waarden moeten we benadrukken om de bekendheid van uw merk en de klantentrouw te vergroten? Welke productelementen moeten we benadrukken om tot een meeslepende aankoopervaring te komen en u te onderscheiden van de concurrentie?

POP Solutions maakt POS-oplossingen op maat die het verhaal van uw merk brengen en zijn toegevoegde waarde benadrukken. Vertrekkende van de elementen die u ons bezorgt, stellen wij een impactvolle boodschap samen, aan de hand van materialen en afgestemd op de productievereisten.

4. Selecteer de gepaste materialen

In deze stap wordt het ideale materiaal geselecteerd! Metaal, karton, hout, bioplastic, … POP gidst u door zijn gevarieerde aanbod aan displays in meerdere materialen, al dan niet ecologisch ontworpen, om te vinden wat bij u past.

Wilt u uw imago op vlak van maatschappelijk engagement versterken? Kies dan een ecologische POS uit ons duurzaam en 100% recycleerbaar assortiment!

De materiaalkeuze hangt ook af van de context van de actie. Gaat het om een meubel voor een promotiecampagne of een permanent meubel? Komt het binnen of buiten te staan? Wat de duurzaamheid van de displays betreft, moet er rekening worden gehouden met de omstandigheden in uw sector of verkooppunt.

Zo bevelen wij voor supermarkten stevige materialen aan, omdat het besturen van winkelkarren en palletwagens in het verkooppunt niet altijd even vlot verloopt… Apotheken en parafarmacieën kunnen dan weer een premiumdisplay kiezen gemaakt van kwaliteitskarton, omdat het risico op beschadiging er veel kleiner is.

5. Stel een operationele backplanning op

Om het succes van uw POS-oplossing te garanderen, moet u anticiperen! Het opstellen van een pertinente en realistische backplanning zal ervoor zorgen dat u zich aan uw campagneplanning kunt houden.

Hij moet rekening houden met alle stappen van het proces, van de denkfase tot de plaatsing in de verkooppunten: het 3D-model, het prototype (blanco), de goedkeuring, productie en uiteraard de distributie.

Houd rekening met leveringstermijnen! De levertijd voor een kartonnen display is bijvoorbeeld 6 weken, voor een permanent meubel ontworpen in Europa 8 weken en voor een meubel dat uit China komt 12 tot 14 weken.

Met POP wordt stress overbodig. Met onze one-stop shop-aanpak hebben wij de deadlines goed onder controle. De groepering van al onze afdelingen onder één dak garandeert een vloeiende uitvoering van uw project. Wij controleren uw product bovendien tijdens elke productiefase!

Een POS-oplossing plannen kan complex zijn, maar met de gepersonaliseerde begeleiding van POP kunt u ze in alle rust lanceren en bereikt u bovendien de verwachte resultaten!

Wacht niet langer en neem contact op met ons team om te genieten van de expertise van POP Solutions!