DIGITAL MARKETING OFFICER BIJ 'POP SOLUTIONS'

Waarschijnlijk ken je ons al zonder het te weten.
POP Solutions biedt dagelijks creatieve en innovatieve oplossingen om de zichtbaarheid van merken in verkooppunten in de Benelux en Frankrijk te versterken. Een voorbeeld? Een meubelstuk voor Red Bull, een display voor Tilman of rekken voor Garnier. POP Solutions produceert ze in België of in het buitenland. Haar klanten zijn vooral merken in grote sectoren zoals Pharma, FMCG of DIY en distributeurs.

Welkom @POPsolutions!
Sinds 2007 is POP Solutions een van de belangrijkste spelers op het gebied van ontwerp en productie van promotiemateriaal voor verkooppunten (POS). POP Solutions biedt oplossingen in verschillende materialen zoals karton, metaal, hout en plastic. POP Solutions is gevestigd in Nijvel en heeft dochterondernemingen in Kontich en Mechelen. De kwaliteitsproducten worden lokaal of in het buitenland vervaardigd en altijd wordt de gehele Value Chain in de gaten gehouden.

De groep heeft in 2023, voor het tweede achtereenvolgende jaar, een gouden EcoVadis-medaille gekregen en zal zich steeds inzetten voor een duurzame en verantwoorde groeistrategie, zowel nationaal als in West-Europa.

Onze belangrijkste drijfveren zijn onze klanten en ons design, verder zijn respect en teamgeest zeer belangrijke waarden voor ons.


Zou jij als digital marketing officer willen werken voor een succesvol internationaal bedrijf in een eerder familiale sfeer? Bekijk ons aanbod hieronder en stuur je CV !

WAT IS JE ROL ALS DIGITAL MARKETING OFFICER?

  • Het ondersteunen van de commerciële en marketingstrategieën van de groep via digitale wegen en het optimaliseren en beheren van de verschillende media.
  • De notoriteit van POP ontwikkelen, leads genereren en deze omzetten in potentiële klanten en zo te helpen zorgen voor de groei van ons bedrijf.
  • Deze functie vereist een digitale expert met uitstekende communicatieve vaardigheden en ervaring in projectmanagement.


WAT KAN JIJ VOOR POP BETEKENEN?

  • STRATEGIE: Samen met je manager en het team definieer je de digitale strategie en vertaal je deze naar zoveel mogelijk acties (o.a. social media, website, nieuwsbrieven, e-mails, campagnes, etc.) in een roadmap waarvan jij het hele jaar de regie in handen hebt.
  • WEBSITE: Je beheert en exploiteert de verschillende websites van de groep (nieuwe inhoud, navigatie, architectuur, enz.) en evalueert de impact van MarCom-acties op de KPI’s.
  • SEO + SEA: Je bent een pro in SEO-processen, jij analyseert en optimaliseert content zodat deze bijdraagt aan betere SEO en een toename van leads.
  • SOCIALS: Je ontwikkelt de sociale mediastrategie (LinkedIn, Facebook, Instagram, YouTube, enz.), houdt de profielen van de verschillende entiteiten up-to-date, past de communicatie aan het publiek aan en leidt de communities.
  • CAMPAGNES: Samen met je manager ontwerp en beheer je social media- en Google Ads-campagnes op basis van verkoopdoelstellingen. Soms maak je ook materiaal (video, etc.).
  • REPORTING: Je evalueert systematisch de effectiviteit van je campagnes (A/B-testen) en je ontwikkelt verbeterstrategieën (ROI-gericht). Je beheerst analysetools (Google Analytics, Piwik Pro, etc.) om een goede maandelijkse rapportering op te stellen en actie te ondernemen op basis van de resultaten.
  • DM: Om de cross-selling met bestaande klanten een boost te geven en hen op de hoogte te stellen van het laatste nieuws, verstuur je nieuwsbrieven en e-mailings. Je houdt de verschillende databanken van de groep up-to-date.
  • CONTENT MKG: Je werkt mee aan de creatie van content voor de verschillende kanalen en je volgt de redactionele planning die in teamverband is opgesteld.
  • CONCURRENTIE: Je bent nieuwsgierig, je houdt de concurrentie in de gaten, volgt trends op de markt, sectornieuws, technologieën en innovaties.


WAAROM BEN JIJ DE ‘POP’ KANDIDAAT?

Opleiding en ervaring:

  • Je bent tweetalig Nederlands/Frans, je beheerst één van deze twee talen tot in de puntjes en beschikt over goede schriftelijke en mondelinge communicatie in de andere taal. Daarnaast heb je een goede kennis van het Engels.
  • Je bent afgestudeerd aan een hogere of universitaire instelling in marketing/communicatie(ULB, UCL, VUB, KUL, Vlerick; IHECS; enz.).
  • Je hebt minimaal 3-5 jaar succesvolle ervaring in projectmanagementin een vergelijkbare functie.

Technische en persoonlijke vaardigheden:

  • Je bent een gemotiveerde en flexibele teamspeler, je neemt verantwoordelijkheid voor jouw rol binnen het team en je bent niet bang om voorstellen te doen en oplossingen aan te dragen.
  • Je bent in staat meerdere taken tegelijk uit te voeren, je bent autonoom en respecteert deadlines.
  • Je kunt in teamverband werkenen communiceren met alle niveaus van de hiërarchie.
  • Je bent creatief & vindingrijkmet de tools: LinkedIn Campaign Manager; Facebook ads manager; Meta Business-suite; Webbeheer (WordPress); Google-advertenties; Google Analytics/Piwik Pro; hulp bij het maken van visuals en video’s (Indesign, Photoshop, Illustrator, Canva); enz.


WAT KAN JE VAN POP VERWACHTEN?

  • Een vast contract bij een Belgisch bedrijf dat sterk in opkomst is in Europa.
  • Een gezonde omgeving met een familiale sfeer en respectvolle teams.
  • Een functie onder leiding van een MarCom Officer, met mooie ontwikkelingsmogelijk-heden binnen de groep.
  • Veel variatie (projecten, filialen, landen).
  • Aantoonbare MVO-engagementen en de collectieve ambitie voor duurzaam en verantwoord ondernemen.
  • Een fulltime job met werknemersstatus.


WAAR GEBEURT HET ?

  • De kantoren van POP Solutions zijn gevestigd in Nijvel, Rue de la Technique 9.
  • We hebben ook kantoren in Mechelen en Kontich waar je kunt werken.
  • Wij vragen je minimaal 3 dagen per week persoonlijk op kantoor aanwezig te zijn, met de mogelijkheid om 2 dagen per week thuis te werken.


GEÏNTERESSEERD?  HOE AANVRAGEN?

Stuur je CV en motivatiebrief naar laurie.brion@pop-solutions.be